Jak przerobić Nintendo Switch - poradnik Hekate + Atmosphere CFW

Jak przerobić Nintendo Switch – poradnik Hekate + Atmosphere CFW

Nintendo Switch to jedna z moich ulubionych konsol wydanych w ostatniej dekadzie (nie ukrywam, że spory wpływ mają na to Zelda, Mario i Pikmin). Domyślnie (tak, jak większość konsol) pstryczek jest jednak dość mocno ograniczony pod względem tego co może zrobić. Ten problem można rozwiązać poprzez instalację niestandardowego systemu.

W tym poradniku wyjaśnię krok po kroku jak przerobić Nintendo Switch i zainstalować na nim CFW o nazwie Atmosphere.

Jakie modele Nintendo Switch można przerobić?

Obecnie najczęściej wykorzystywaną luką przy modyfikacjach Nintendo Switch jest fuse-gele działająca na dowolnej wersji systemu operacyjnego. W pierwszych wersjach systemu od Nintendo również znaleziono mniejsze luki pozwalające na zainstalowanie przeróbki, jednak zostały one szybko załatane, więc większość osób będzie musiało skorzystać z fuse-gele.

Aktualnie wyróżniamy dwa możliwe warianty inicjowania fuse-gele Nintendo Switch w zależności od tego, jaki wariant konsoli posiadamy. Są to konkretnie:

  • Przeróbka bez żadnych modyfikacji
  • Przeróbka wymagająca instalacji specjalnego chipu.

Poniżej opisuję dokładnie obie te opcje.

Bez modyfikacji sprzętowych

Przeróbka bez modyfikacji sprzętowych jest o niebo łatwiejsza i wymaga do przeprowadzenia tylko kilku akcesoriów. Niestety jest ona dostępna tylko w pierwszych wariantach Nintendo Switch (wybranych modelach v1), bo później (mniej więcej na przełomie 2017-2018 roku) firma wydała rewizję sprzętu naprawiającą kilka przeoczeń.

Z mojego doświadczenia wynika, że większość modeli konsoli produkowanych od 2016 do 2017 roku będzie miała możliwość przerobienia bez podejmowania żadnych modyfikacji. Rok produkcji konsoli możemy szybko sprawdzić, patrząc na plecki tabletu.

Data produkcji na pleckach Nintendo Switch
Data produkcji na pleckach Nintendo Switch

Oprócz niskiej daty produkcji wszystkie jednostki pozwalające na przerobienie bez ingerencji sprzętowej są oznaczone konkretnymi numerami seryjnymi (np. XAJ7001058). To czy nasze Switch na pewno pozwala na wprowadzenie modyfikacji sprawdzimy poprzez wpisanie numeru seryjnego na stronie ismyswitchpatched.com

W tym poradniku zajmiemy się właśnie przeróbką modelu, który pozwala na to bez instalacji modchipu.

Z modchipem

Druga opcja, czyli przerobienie z wykorzystaniem modchipu może zostać poczynione na każdej wersji Nintendo Switch. Aktualnie jest to jedyny sposób na zmodyfikowanie pstryczka w wersji V2 (z ulepszoną baterią), Lite oraz OLED. Tak, jak wskazuje sama nazwa, ten sposób wymaga od nas zainstalowania specjalnego chipu we wnętrzu konsoli i niestety, proces ten jest bardzo, ale to bardzo trudny. W tym celu trzebać: rozebrać konsolę, wyeksponować ścieżki naokoło SoC umieszczonego na płycie głównej i przylutować modchip w odpowiednie miejsce. Aby w ogóle myśleć o takiej przeróbce, trzeba znać się na elektronice i mieć niezłe umiejętności w mikro-lutowaniu, bo inaczej istnieje spore ryzyko, że po prostu uszkodzimy nasz sprzęt.

Najczęściej wykorzystywany przy takich przeróbkach jest zestaw o nazwie Picofly (nazwa bierze się z tego, że korzysta on z Raspberry Pi Pico 2040). Jego cena to (w zależności od wariantu dla V1/V2/Lite/OLED) 100-150 zł. W Internecie można znaleźć też usługi instalacji chipów w konsoli. Są one wyceniane na około 350-450 zł.

Co będzie nam potrzebne?

AKTUALIZACJA 18.10: Wczesna wersja Atmosphere 1.8.0 została właśnie wydana i zawiera wsparcie dla najnowszej aktuliazacji 19.0.0 oryginalnego systemu Nintendo. Oznacza to, że przerabianie Switcha z wykorzystaniem tej wersji oprogramowania powinno obejść się bez większych problemów.

Jak zawsze, zaczynamy od tego co będzie nam potrzebne do zainstalowania CFW. W przypadku switcha V1 z roku 2016-2017 będzie to:

  • Konsola, która została wcześniej naładowana co najmniej do 50-60% (proces jest długi i rozładowanie urządzenia może sprawić problemy)
  • Karta microSD o pojemności co najmniej 64 GB (polecałbym raczej 128/256 GB; linki partnerskie)
  • Adapter microSD do podłączenia karty do komputera
  • RCM Jig
  • Komputer lub smartfon z Androidem, do którego możemy podłączyć konsolę przewodowo
  • 1,5 – 2h czasu (spokojnie, większość to czekanie na utworzenie kopii zapasowej plików)

Jeśli mamy już wszystko przygotowane, to możemy brać się do roboty.

UWAGA! Przerabianie Nintendo Switch (nawet w tej formie) jest trudniejsze niż modyfikacja PS3, czy PS Vita i wykonane nieprawidłowo może skutkować banem od Nintendo (na usługi Online), a nawet (choć zdarza się to bardzo, bardzo rzadko) uszkodzeniem samej konsoli. Aby temu zapobiec, należy dokładnie podążać za wszystkimi pokazanymi instrukcjami.

Prawidłowa konfiguracja karty pamięci 

Nasze przerabianie Nintendo Switch zaczynamy od prawidłowego przygotowania karty pamięci. Jeśli chcemy korzystać z dedykowanej partycji dla EmuMMC to ten krok, możemy na razie pominąć i wrócić do niego później (wyjaśnione nieco niżej).

W tym celu:

  1. (Dodatkowy krok dla nowych kart, można pominąć jeżeli karta była już używana w konsoli). Wkładamy kartę microSD do Nintendo Switch i uruchamiamy konsolę. Jeśli nigdy nie mieliśmy tej karty włożonej do pstryczka, to zostanie wyświetlone powiadomienie informujące, że trzeba sformatować kartę. Klikamy przycisk “Format”, by potwierdzić taką operację, a następnie klikamy “Continue” i czerwony przycisk “Format”. UWAGA! Ten proces usunie wszystkie dane z karty microSD, więc warto przerzucić wszystkie ważne pliki na inny nośnik.
    Formatowanie karty microSD
  2. Wyłączamy konsolę i wyjmujemy z niej kartę pamięci.
  3. Za pomocą adaptera podłączamy kartę do komputera.
  4. Otwieramy eksplorator plików (Windows)/Findera (macOS) i nawigujemy do głównego folderu karty pamięci. Powinien być tam aktualnie tylko jeden folder o nazwie “Nintendo”.
  5. Teraz pobieramy i kopiujemy w prawidłowe miejsce na karcie następujące pliki:
    • Hekate (bootloader pozwalający na wybór innego systemu) — Po pobraniu i rozpakowaniu wchodzimy do folderu “hekate_ctcaer…”, kopiujemy folder “bootloader” i wklejamy go do głównego folderu karty pamięci.
    • Hekate.ipl.ini (plik konfiguracyjny dla Hekate) — Po pobraniu, kopiujemy wchodzimy do folderu “bootloader” na karcie pamięci i wklejamy w tym miejscu. Do pobrania należy nacisnąć skrót klawiszowy Ctrl + S i wybrać miejsce zapisu. UWAGA! Niektóre przeglądarki przy pobieraniu mogą automatycznie dodać rozszerzenie pliku „txt”. Trzeba więc uważać aby nazwa pliku pozostała tylko jako Hekate.ipl.ini bo w innym przypadku plik po prostu nie zadziała prawidłowo.
    • Atmosphere (zmodyfikowany system operacyjny) — Po pobraniu wypakowujemy zawartość i wchodzimy do rozpakowanego folderu. Powinniśmy znaleźć tam 3 pozycje: “hbmenu.nro”, “atmosphere” i “switch”. Kopiujemy wszystkie 3 i wklejamy do głównego folderu karty microSD.
    • emummc.txt (plik blokujący dostęp do serwerów Nintendo) — Po pobraniu kopiujemy plik, wchodzimy do głównego folderu karty > “atmosphere”, tworzymy tam nowy folder “hosts” i wklejamy do niego plik “emummc.txt”. Do pobrania należy nacisnąć skrót klawiszowy Ctrl + S i wybrać miejsce zapisu.
    • bootlogos.zip (logo do wyświetlania podczas uruchamiania) — Po pobraniu rozpakowujemy. Kopiujemy folder “bootloader” z wnętrza rozpakowanego katalogu i kopiujemy go do głównego folderu karty microSD.
    • Lockpick_RCM (program do tworzenia niezbędnych kopii zapasowych) — Po pobraniu przenosimy go do folderu “bootloader” > “payloads” na karcie pamięci.
    • 90DNS tester (program sprawdzający, czy wszystkie serwery Nintendo zostały prawidłowo zablokowane) — Po pobraniu wklejamy do folderu “switch” na karcie.
    • Awoo-Installer.nro (program do szybkiego zainstalowania Sig Patches, które są potrzebne do uruchamiania niektórych aplikacji) — Po pobraniu i rozpakowaniu wklejamy do folderu “switch” na karcie.
  6. Po wszystkich manipulacjach nasza karta powinna wyglądać mniej więcej tak, jak na zdjęciu poniżej. Jeśli tak jest, to wyciągamy ją z komputera i wkładamy z powrotem do konsoli.
    Skonfigurowana karta do przerobienia Nintendo Switch

Wysyłanie pliku payload do Nintendo Switch

Po skonfigurowaniu karty przyszła pora na przesłanie payload i uruchomienie Bootloadera Hekate + Nyx. Poniżej znajdziecie instrukcję, jak konkretnie to zrobić z komputera lub z telefonu z Androidem.

Z tą procedurą powinniśmy się dobrze zapoznać, bo trzeba ją powtarzać za każdym razem, gdy Switch został kompletnie wyłączony i chcemy wejść do zmodyfikowanego systemu. Jeśli po pierwszej konfiguracji chcecie nieco przyspieszyć ten proces, to możecie się zainteresować urządzeniami o nazwie “Payload Loader”.

Z komputera przez Tegra RCM

  1. Wyjmujemy z konsoli prawego Joy-Cona i w jego miejsce wkładamy RCM Jig/RCM clip (należy wsunąć go do samego końca).
  2. Przytrzymujemy jednocześnie przycisk zwiększenia głośności i przycisk włączania. Jeśli zrobiliśmy to poprawnie, to konsola wciąż powinna pozostać na czarnym ekranie.
  3. Podpinamy konsolę bezpośrednio do komputera poprzez kabel USB-C.
  4. Na komputerze pobieramy program TegraRCM GUI.
  5. Uruchamiamy pobraną aplikację, przechodzimy w niej do zakładki “Settings” i klikamy przycisk “Install Driver”. Po chwili powinna rozpocząć się instalacja nowego sterownika. Czekamy na jej zakończenie.
    Instalowanie sterowników Tegra RCM
  6. Teraz przechodzimy do zakładki “Payload” w TegraRCM. Sprawdzamy, czy w dolnej sekcji wyświetla się informacja “RCM Ok”. Jeśli tak, to możemy przejść dalej, jeśli nie to powinniśmy zrestartować aplikację, komputer lub konsolę w trybie RCM.
  7. Klikamy małą ikonkę folderu z lupą (przy napisie Inject payload), nawigujemy do wcześniej pobranego folderu z Hekate i zaznaczamy w nim plik “hekate_ctcaer_(…).bin”.
  8. Na sam koniec klikamy przycisk “Inject payload”.
    Inject Payload

Po chwili na ekranie konsoli powinien pojawić się Bootloader Hekate. Możemy wtedy bezpiecznie odłączyć kabel od Nintendo Switch.

Z telefonu przez Rekado

  1. Wyciągamy prawego Joy-cona z konsoli i w jego miejsce wkładamy RCM Jig.
  2. Przytrzymujemy jednocześnie przycisk głośności + i przycisk power, aby zainicjować wejście do trybu RCM.
  3. Bierzemy nasz telefon, otwieramy przeglądarkę i wchodzimy na stronę projektu Rekado.
  4. W sekcji z najnowszą wersją (tą na samej górze) klikamy plik o nazwie “(…)Rekado(…).apk”. Przeglądarka zapyta się nas, czy na pewno chcemy pobrać ten plik. Potwierdzamy odpowiednim przyciskiem. UWAGA! Na niektórych urządzeniach z Androidem może być konieczne przejście do ustawień systemu, znalezienie opcji “Instalacja z nieznanych źródeł” i jej zaznaczenie.
  5. Po pobraniu aplikacji, klikamy “Otwórz” w wyświetlonym powiadomieniu. Spowoduje to zainstalowanie Rekado.
  6. Szukamy Rekado wśród wszystkich aplikacji, a następnie otwieramy ten program.
  7. Teraz podłączamy Switcha do telefonu za pomocą kabla USB-C.
  8. Rekado powinno automatycznie rozpoznać konsolę w trybie RCM i wyświetlić powiadomienie z opcjami “Fuse” oraz “Hekate”. Wybieramy Hekate, aby wejść do Bootloadera i kontynuować konfigurację/uruchomienie systemu CFW.
    Wysyłanie Payload w Rekado

Konfiguracja Hekate i niezbędne kopie zapasowe

Dotarliśmy do konfiguracji Hekate i tworzenia ważnych kopii zapasowych. Mogą one nam pomóc w przywróceniu konsoli do życia, jeśli kiedykolwiek coś stanie się nie tak. Aby skonfigurować Hekate i utworzyć kopie zapasowe

  1. Po wejściu do Hekate ustawiamy aktualną datę i klikamy przycisk “Ok”. (Mała porada: możemy się tutaj posługiwać tylko ekranem dotykowym).
  2. Przechodzimy do zakładki “Tools” i zaznaczamy opcję “Backup eMMC”.
    Backup eMMC
  3. W sekcji Full klikamy na “eMMC BOOT0 & BOOT1”. Po chwili zostaniemy przeniesieni na nowy ekran z paskiem postępu. Czekamy na zakończenie operacji, a następnie zaznaczamy “Close” w prawym górnym rogu.
    Tworzenie pierwszego Backupu
  4. Teraz wybieramy opcję “eMMC RAW GPP”. Rozpocznie to bardzo podobny proces do tego z wcześniej, jednak tym razem potrwa on 20-30 minut (czasem nieco dłużej). Cierpliwie czekamy na zakończenie tworzenia tej kopii zapasowej.
    Tworzenie drugiego Backupu
  5. Po wszystkim klikamy 2 razy Close w prawym górnym rogu, przechodzimy do zakładki “Home” i klikamy przycisk “Power Off”. Konsola powinna się wyłączyć.
  6. Wyjmujemy kartę microSD ze Switcha i podpinamy ją do komputera.
  7. Nawigujemy do głównego folderu karty pamięci. Powinien się tam znajdować nowy katalog o nazwie “backup”. Kopiujemy go do bezpiecznej lokacji na naszym komputerze.
    Kopiowanie Backupu na PC

Kopie kluczy wyjątkowych dla konsoli

Klucze to pliki wyjątkowe dla danej konsoli i tak samo jak backup NAND mogą pomóc w przywróceniu urządzenia zza rzeki Styks. Co więcej, klucze te są potrzebne przy konfiguracji emulatorów Nintendo Switch takich jak Yuzu, Ryujinx, czy Skyline. Aby utworzyć kopię zapasową opisywanych kluczy:

  1. Uruchamiamy pstryczka w trybie RCM (jig + przycisk głośności + przycisk Power) i wysyłamy do niego Payload Hekate.
  2. Po przejściu do Bootloadera uruchamiamy w nim zakładkę “Payloads”, następnie zaznaczamy “Lockpick RCM”.
    Lockpick_RCM
  3. Trafimy na pionowy ekran, po którym poruszamy się za pomocą przycisków głośności (góra/dół) i przycisku power (zatwierdź). Najeżdżamy i zatwierdzamy pierwszą opcję, czyli “Dump from sysNAND”.
    Dump kluczy
  4. Po zakończeniu operacji klikamy dowolny przycisk, aby powrócić do menu głównego.
  5. Zjeżdżamy do opcji “Power off” i zatwierdzamy ją. Wyłączy to konsolę.
  6. Wyjmujemy kartę microSD ze Switcha, a zaraz po tym podpinamy ją do komputera.
  7. Wchodzimy do folderu “switch” i szukamy w nim plików “prod.keys” oraz “title.keys”. Kopiujemy je do bezpiecznej lokalizacji na naszym komputerze.
    Kopiowanie kluczy na PC

Ustawienie emuMMC

EmuMMC to specjalnie wyizolowana kopia systemu, która jest uruchamiana bezpośrednio z karty microSD. Jako że emuMMC nie ma kontaktu z oryginalną pamięcią systemu, to drastycznie zmniejsza on możliwość otrzymania bana (osobiście nie słyszałem o nikim, kto po zablokowaniu serwerów Nintendo i ustawieniu emuMMC zostałby ukarany). W celu skonfigurowania emuMMC:

  1. Uruchamiamy Switcha w trybie RCM i wysyłamy do niego Paylod Hekate.
  2. Po trafieniu na ekran główny bootloadera, wchodzimy w zakładkę “emuMMC”.
    Zakładka emuMMC z prawej strony
  3. Zaznaczamy opcję “Create emuMMC”.
  4. Spośród dostępnych opcji wybieramy “SD File”. SD file działa nieco wolniej, ale łatwo utworzyć jego kopię zapasową. SD Partition jest szybszy, ale wymaga całkowitego sformatowania karty (czyli usunięcia z niej wszystkich plików). Wybranie tej opcji tutaj sprawi, że będziemy musieli jeszcze raz przenieść wszystkie pliki na naszą kartę pamięci. Poniżej znajdziecie kilka dodatkowych instrukcji dla tej formy emuMMC.
    SD File
  5. Czekamy cierpliwie na utworzenie emuMMC. Tak samo, jak przy tworzeniu backupu, może to zająć nawet nieco ponad pół godziny.
  6. Po stworzeniu emuMMC klikamy przycisk Close w prawym górnym rogu. Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie, to na kolejnym ekranie powinniśmy zobaczyć informację “emuMMC Enabled”.
    EmuMMC Enabled

Dodatkowe instrukcje dla emuMMC w formie partycji

Jeśli zamiast pliku, zdecydowaliśmy się na dedykowaną partycję emuMMC (i rozumiemy, że będziemy musieli od nowa przenieść pliki), to po zaznaczeniu tej opcji zostaniemy przekierowani na ekran formatowania karty pamięci. Trzeba na nim złapać za czerwoną kropkę przy pasky emuMMC (RAW) i przeciągnąć ją tak, aby z prawej strony wyświetlał się się napis “29 Full”. Następnie klikamy Next Step, potwierdzamy formatowanie karty, cofamy się do opcji włączania emuMMC i zaznaczamy “SD Partition”. Po tym proces tworzenia emuMMC zostanie rozpoczęty.

Tworzenie partycji dla emuMMC

Wejście do zmodyfikowanego system Atmosphere

Nadeszła pora na uruchomienie zmodyfikowanego systemu (CFW) Atmosphere na Nintendo Switch, aby to zrobić:

  1. Wchodzimy do Hekate i klikamy przycisk “Launch” na ekranie głównym.
  2. Znajdziemy tutaj 3 opcje:
    • emuMMC — Wspomniany już wyżej system na karcie microSD z dodatkowymi zabezpieczeniami przed banem od Nintendo. Jeśli chcemy wejść do zmodyfikowanego systemy atmosphere to wybieramy tę opcję. Brak dostępu do oryginalnych funkcji On-line Nintendo Switch.
    • SYS CFW — Zmodyfikowany system uruchamiający się bezpośrednio w pamięci konsoli. Większa szansa na bana. Raczej nie polecam z niego korzystać (niektóre osoby czasem używają go do cheatowania w grach Online i innych tym podobnych).
    • STOCKOryginalny niemodyfikowany system. Możemy z niego bezpiecznie korzystać, gdy chcemy zagrać w jakąś grę On-line.
      Uruchamianie Atmosphere na Nintendo Switch

Po wybraniu jednej z powyższych opcji dany system zostanie załadowany.

W celu łatwego potwierdzenia, że znajdujemy się w zmodyfikowanym systemie, wystarczy otworzyć systemową galerię zdjęć. Zamiast screenshotów pojawią się tam wszystkie zmodyfikowane aplikacje.

Galeria zdjęć po przerobieniu Nintendo Switch
Galeria zdjeć po przeobieniu Nintendo Switch

Potwierdzenie blokady serwerów Nintendo

Po przejściu do CFW powinniśmy od razu sprawdzić, czy poprawnie zablokowaliśmy serwery Nintendo i czy przypadkiem nie ryzykujemy banem. Aby to zrobić:

  1. Po załadowaniu Atmosphere wchodzimy do galerii.
  2. Szukamy, a następnie uruchamiamy aplikację 90DNS Testing Utility.
    Poprawnie działający plik emummc.txt

Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie, to wyświetlone adresy powinny wyświetlić się na zielono. Oznacza to że nie mamy połączenia z serwerami od Nintendo. Jeżeli pojawiają się tutaj czerwone (niezablokowane) to oznacza, że nie mamy poprawnie skonfigurowanego pliku emummc.txt (możliwe, że nie został on skopiowany do prawidłowej lokalizacji). Powinniśmy to poprawić poprzez prawidłowe umiejscowienie pliku lub manualną blokadę serwerów.

Manualne blokowanie serwerów od Nintendo

Jeśli chcemy manualnie zablokować serwery Nintendo:

  1. Wchodzimy do ustawień systemu.
  2. Przechodzimy do zakładki “Internet”, a następnie wchodzimy w “Internet Settings”.
  3. Klikamy na nazwę sieci z którą jesteśmy aktualnie połączeni i zaznaczamy “Change Settings”.
  4. Wskazujemy opcję “DNS Settings” i zmieniamy ją z automatic na manual.
  5. W polu “Primary DNS” wpisujemy adres “163.172.141.219” a następnie pod secondary DNS wpisujemy “207.246.121.77”.
    Manualne blokowanie serwerów Nintendo
  6. Klikamy przycisk Save po prawej stronie.
  7. Ponownie testujemy połączenie za pomocą aplikacji 90DNS Testing Utility.

Instalowanie Sig patches

Aby zainstalować Sig Patches, które są niezbędne do poprawnego uruchamiania wielu gier i programów w przerobionym systemie:

  1. Najeżdżamy na dowolną grę w Menu i uruchamiamy ją jednocześnie przytrzymując R na prawym joy-conie. Jeśli nie mamy żadnych gier, to będziemy musieli przejść do oryginalnego systemu i jakąś pobrać (może być to obojętnie jaki tytuł).
  2. Po trafieniu na listę zmodyfikowanych aplikacji szukamy “Awoo installer” i włączamy ją.
  3. Najeżdżamy i aktywujemy opcję “Manage Sig Parches”, a następnie klikamy “Install”. Jeśli wyświetli się jakieś dodatkowe ostrzeżenie to również je potwierdzamy.
    Instalacja Sig Patches
  4. Po zainstalowaniu łatek aplikacja zapyta nas, czy chcemy zresetować system. Klikamy “Yes”, aby to potwierdzić.

Alternatywa 1: manualna instalacja Sig Patches

Na najnowszych wersjach systemu skorzystanie z aplikacji Awoo Installer do zainstalowania Sig Patches może się zakończyć niepowodzeniem. Jeśli tak się stało, to te patche możemy zainstalować też manualnie. W tym celu, wystarczy pobrać najnowszą wersję Sig Patches z tego miejsca, następnie rozpakować pobrany plik i wrzucić całą zawartość rozpakowanego folderu na kartę pamięci naszego Switcha (jeśli zostaniemy o to zapytani, to należy też zastąpić wszystkie pliki). Po wszystkim Sig Patches powinny być prawidłowo skonfigurowane.

Alternatywa 2: instalacja sys-patch

Jeżeli po instalacji Sig patches, wciąż zauważymy problemy z zainstalowanie lub uruchamieniem gier, to możemy spróbować zainstalować narzędzie sys-patch, które często rozwiązuje tego typu problemy. Aby to zrobić:

  1. Wyłączamy naszego Switcha, wyjmujemy z niego kartę microSD i podpinamy ją do komputera.
  2. Wchodzimy na stronę pobierania sys-patch i pobieramy plik 7z w sekcji z najnowszą wersją programu.
  3. Rozpakowujemy pobrany folder, a następnie do niego wchodzimy.
  4. Kopiujemy obecne w folderze katalogi „atmosphere” oraz „switch”, a następnie przenosimy je do głównego folderu na naszej karcie pamięci. Jeśli zostaniemy zapytani o zamienienie wybranych plików, to potwierdzamy tę operację.

Instalacja dodatkowych aplikacji po przerobieniu

Instalacja dodatkowych aplikacji na przerobionym Nintendo Switch jest bardzo łatwa. W tym celu wystarczy tylko wyjąć kartę microSD ze Switcha, podłączyć ją do komputera i przenieść plik .nro do obecnego tam folderu “switch”. Jeśli zamiast pojedynczego pliku nro widzimy kilka folderów, to zazwyczaj trzeba przenieść je do głównego folderu karty pamięci i… to na tyle.

Alternatywnie, zamiast wyjmować kartę microSD z poczciwego pstryczka, możemy też podłączyć samą konsolę do komputera, przejść do galerii z aplikacjami i wybrać taką o nazwie “USB File transfer.” Po chwili oczekiwania nowe urządzenie powinno pojawić się w eksploratorze plików na komputerze.

Tworzenie i uruchamianie kopii zapasowych gier

Na przerobionym Nintendo Switch (tak, jak na większości zmodyfikowanych konsol) możemy tworzyć i uruchamiać kopie zapasowe gier. Najłatwiejszym sposobem pozwalającym stworzyć taką kopię fizycznej lub cyfrowej gry i uruchomić ją na pstryczku wygląda tak:

  1. Instalujemy na zmodyfikowanym systemie aplikację Tinfoil. W tym celu trzeba przerzucić pliki aplikacji na kartę pamięci, uruchomić dowolną grę trzymając jednocześnie przycisk R i wejść do aplikacji Tinfoil.
  2. Teraz uruchamiamy oryginalny system na switchu i aktualizujemy naszą grę.
  3. Po zakończeniu aktualizacji wracamy do EmuMMC z Atmosphere i włączamy Tinfoil.
  4. Aplikacja sama powinna zapytać, czy chcemy stworzyć kopię zapasową gry i ją zainstalować. Klikamy “OK”. Następnie wybieramy co ewentualnie ma zostać zainstalowane dodatkowo i zaznaczamy przycisk “Install”. Po chwili rozpocznie się kopiowanie plików gry.
    Tworzenie kopii zapasowej gry na konsoli

To już wszystko. Po przejściu do menu głównego będziemy mogli uruchomić naszą grę (oczywiście bez potrzeby wkładania cartridge). Przy włączeniu tytułu może pojawić się informacja, że konieczna jest aktualizacja (nawet jeśli teoretycznie takowa została już zainstalowana), wystarczy ją pominąć zaznaczając “Start Software”, a gra uruchomi się normalnie. Jeśli ten błąd nas irytuje, to jedynymi sposobami na jego usunięcia będzie: manualne znalezienie i instalacja pliku aktualizacji (pokazane niżej), pobranie pliku aktualizacji z tzw. “darmowego sklepu” lub wykorzystanie opcji “match version” z wykorzystaniem innego Switcha.

Tworzenie kopii zapasowej gier dla emulatorów Nintendo Switch

Jeżeli chcemy tworzyć kopie zapasowe gier Nintendo Switch do uruchomienia na emulatorze, to ten proces będzie wyglądał nieco inaczej. Aby go przeprowadzić:

  1. Pobieramy i instalujemy na konsoli aplikację NXdumptool.
  2. Wchodzimy do galerii, a następnie uruchamiamy wspomniany program.
  3. Teraz:
    • Jeżeli chcemy stworzyć kopię zapasową gry fizycznej, to wkładamy nasz catridge i zaznaczamy opcję “Dump gamecard content”
    • Jeśli tworzymy kopię gry cyfrowej, to wybieramy “Dump installed SD card”, a potem zaznaczamy jeden z tytułów.
      Dump Gamecard Content
  4. W kolejnym kroku aplikacja poprosi nas o wybór formatu. Większość emulatorów wspiera .XCI, więc polecam zdecydować się właśnie na niego.
    XCI
  5. Klikamy “Start XCI Dump”. Rozpocznie to kopiowanie zawartości cartridge na kartę microSD. Jeśli gra ma więcej niż 5 GB to proces ten może trochę zająć.
    Start Dump
  6. Po zakończeniu procesu kopiowania zamykamy aplikację, a następnie podłączamy kartę microSD/samego switcha z włączoną opcją USB file transfer do PC.
  7. Wchodzimy do folderu “switch” > “nxdumptool” > nazwa_formatu (W moim przypadku “XCI).
  8. Kopiujemy/wycinamy wszystkie pliki z folderu na dysk naszego komputera.
    Multi File Zelda Dump
  9. Jeśli tak, jak w moim przypadku wasza kopia zapasowa składa się z wielu plików, to pobieramy aplikacje nxDumpMerger. Następnie uruchamiamy ją i w polu “input” dodajemy plik numerowany jako “0” (wszystkie pozostałe pliki muszą być w tym samym folderze), a w polu “output” określamy, gdzie ma zostać przeniesiony finalny plik z grą. Po zaznaczeniu obu opcji klikamy “Merge Dump”. Po kilku minutach wszystko zostanie scalone do pojedynczego pliku.
    Scalona gra XCI gotowa do użycia

Po wszystkim możemy dodać tak przygotowany plik do emulatora lub (jeśli chcemy) zainstalować go z powrotem na konsoli Nintendo Switch.

Instalacja kopii zapasowych gier i patchy

Jeżeli chcemy zainstalować na konsoli przygotowane wcześniej kopie gier lub dedykowane patche:

  1. Na naszym komputerze pobieramy, instalujemy a na koniec uruchamiamy aplikację NS-USBloader.
  2. Przechodzimy do ustawień programu i zaznaczamy opcję “Install Drivers”. Po chwili powinny zostać pobrane wymagane sterowniki.
    Download and Install Drivers
  3. Teraz uruchamiamy system Atmosphere (emuMMC) na konsoli.
  4. Przytrzymujemy przycisk R na prawym Joy-Conie i uruchamiamy dowolną grę (a w efekcie galerię aplikacji).
  5. Otwieramy programy Awoo Installer i zaznaczamy w niej opcję “Install over USB”.
  6. Podłączamy Nintendo Switch do wolnego portu USB w komputerze. Jeśli aplikacja NB-USBloader wciąż jest otwarta to Awoo automatycznie powinno wykryć połączenie, jeśli tak się nie stało, to trzeba ponownie powtórzyć krok 5.
  7. W oknie programu NS-USBloader na komputerze klikamy “Select Files” i zaznaczamy gry/aktualizacje gier, które chcemy zainstalować na konsoli.
    Wskazywanie plików
  8. Po wybraniu wszystkich plików klikamy zielony przycisk “Upload to NS”.
  9. Na sam koniec zaznaczamy przesyłane pliki w Awoo na ekranie Nintendo Switch, klikamy przycisk “Install” i czekamy na zakończenie procesu.
    Instalowanie gry w Awoo Installer

Po wszystkim zainstalowane gry powinny pojawić się w menu głównym.

Kopiowanie zapisów gry z oryginalnego systemu

Po wejściu do emuMMC i uruchomieniu kopii zapasowej jednej z gier, szybko zauważymy, że nasz save nie został przeniesiony. Aby to naprawić:

  1. Pobieramy i instalujemy na Switchu aplikację JKSV.
  2. Po instalacji wchodzimy do oryginalnego systemu i włączamy tryb samolotowy.
  3. Wyłączamy Switcha, uruchamiamy go ponownie w trybie RCM i wysyłamy Payload.
  4. Klikamy Launch i tym razem wybieramy “sys CFW”. Jest to jedna z niewiele sytuacji, gdzie będziemy musieli skorzystać z tej wersji systemu. Dopóki pozostaniemy w trybie samolotowym, Ban od Nintendo nie powinien nam grozić.
  5. Wchodzimy do galerii, a następnie uruchamiamy aplikację JKSV.
  6. Po lewej stronie zaznaczamy użytkownika, od którego chcemy skopiować Save. Następnie najeżdżamy na grę, klikamy przycisk A i zaznaczamy “New Backup”.
  7. Nazywamy Backup według naszego uznania i klikamy “Ok”. Po chwili powinien rozpocząć się proces kopiowania.
  8. Po zakończeniu kopiowania, wchodzimy do Hekate (można użyć opcji Boot to Payload w galerii zmodyfikowanych aplikacji), a zaraz po tym uruchamiamy Atmoshpere w trybie emuEMMC.
  9. Ponownie wchodzimy do galerii i uruchamiamy aplikację JKSV.
  10. Zaznaczamy daną grę, klikamy A, wybieramy utworzony wcześniej Save i klikamy Y, aby go przywrócić. Tę operację trzeba dodatkowo potwierdzić poprzez przytrzymanie przycisku A.

To już wszystko. Teraz po uruchomieniu gry powinniśmy znaleźć nasz zapis.

Jeśli chcemy dodatkowo skopiować zapis na komputer (np. do użytku z emulatorem Nintendo Switch), to znajduje się on w folderze  JKSV > Nazwa_gry.

Co jeszcze potrafi przerobione Nintendo Switch?

Poniżej prezentuję kilka innych ciekawych rozwiązań, które uzyskamy po przerobieniu Nintendo Switch.

Podłączenie dowolnego kontrolera Bluetooth

Jedna z lepszych opcji po zainstalowaniu CFW na Nintendo Switch, to możliwość podłączenia praktycznie dowolnego kontrolera Bluetooth. Żeby dodać taką funkcjonalność, wystarczy pobrać i skopiować na kartę pliki dodatku Mission Control. Potem po wejściu do ustawień kontrolera powinniśmy zobaczyć, że nasz pad od PlayStation, czy Xboxa jest prawidłowo wykrywany przez pstryczka. Nowsze pady od PlayStation 4 oraz PlayStation 5 będą nawet miały poprawnie skonfigurowany żyroskop!

Całą (bardzo pokaźną) listę wspieranych kontrolerów, jak i link do pobrania Mission Control znajdziecie na oficjalnej stronie projektu na Githubie.

Emulacja

Dobra przerobiona konsola nie może obejść się bez groma emulatorów do Retro gier. Na szczęście tutaj Switch nie zawodzi, bo mamy na nim możliwość instalacji programu RetroArch, co daje nam dostęp do praktycznie wszystkich systemów od NES’a, przez SNES’a, wszystkie GameBoye i aż po Nintendo 64, Nintendo DS i PSP. Jeśli potrzebujecie pomocy z konfiguracją RetroArch po instalacji, to przygotowałem specjalny poradnik na taką okazję.

RetroArch na Nintendo Switch

Co do wydajności na oryginalnym systemie: jest nieźle, ale na pewno nieidealnie. I tak:

  • NES, GameBoy, GameBoy Advance i wszystkie inne podobne łatwe do emulacji systemy chodzą z pełną prędkością.
  • SNES nie ma żadnych problemów nawet przy wymagających grach, takich jak Yoshi’s Island.
  • Przy PS1 wszystkie gry chodzą z pełną prędkością.
  • Na Nintendo 64 sprawdziłem Mario 64 z rozdzielczością podniesioną do 1280 na 720 pikseli. Gra chodziła w stałych 60 FPS’ach. Możliwe problemy przy najbardziej wymagających tytułach typu GoldenEye, czy Perfect Dark. Reszta powinna być więcej niż grywalna.
  • Nintendo DS przy grze Mario 64 DS chodziło w 20-25 FPS i było niegrywalne. Zazwyczaj DS jest łatwiejszy do emulowania niż N64, dlatego winę tutaj raczej ponosi sam emulator, a nie wydajność Switcha.
  • PSP wyglądało podobnie do Nintendo DS. Przy grze God of War: Chains of Olympus FPS był na tyle niski, że powiedziałbym, iż gra nie jest grywalna. Znowu największym problemem był tu prawdopodobnie sam emulator zintegrowany z RetroArch.

Jak widać, na pstryczku można całkiem nieźle emulować retro gry. Większość problemów wynika tutaj raczej z ograniczeń systemu/emulatorów, a nie samego sprzętu, co moglibyśmy rozwiązać poprzez instalację Androida, czy Linuxa.

Instalacja Androida lub Linuxa

Mówiąc już o Androidzie i Linuxie: na przerobionym Switchu można zainstalować oba te systemy, co sprawi, że nasza konsola przeobrazi się w coś na kształt zwykłego tabletu. Niedługo planuję stworzyć dedykowany poradnik dla takiej operacji, więc jeżeli interesuje was ta opcja, to możecie zerknąć tutaj ponownie za 2-3 tygodnie.

Strumieniowanie gier

Kolejnym ciekawym zastosowaniem przerobionej konsoli Nintendo będzie strumieniowanie gier z PS5, czy z PC. Aplikacja Chiaki ma oficjalny port przeznaczony dla Switcha, więc nie będziemy musieli tutaj za bardzo kombinować. Wystarczy pobrać Chiaki, uruchomić je w systemie Atmosphere i skonfigurować w normalny sposób. Jeśli potrzebujecie pomocy z ustawieniem Chiaki, to dokładnie opisywałem to w moim artykule dotyczącym PS Remote Play.

Do streamingu gier z PC na Switchu możemy wykorzystać port programu Moonlight.

Zmiana motywu 

Zmodyfikowany system na Nintendo Switch to też mnóstwo nowych i oryginalnych motywów (np. ten piękny motyw widoczny na zdjęciu głównym, czy zrzucie ekranu poniżej). Do ich instalacji najłatwiej wykorzystać aplikację NXThemeInstaller. Po prostu wchodzimy do programu “w trybie gry” (przytrzymanie R podczas uruchamiania gry), przechodzimy do zakładki “Download themes”, pobieramy dany motyw, a na koniec przechodzimy do zakładki “themes” i go aplikujemy. Efekty mówią same za siebie:

Niestandardowy motyw systemu Nintendo Switch

Jeśli chcecie szybko przeszukać ładne motywy stworzone przez użytkowników to polecam odwiedzić subrerddit NXThemes.

Podkręcanie konsoli i wyświetlanie statystyk

Kolejny aspekt, czyli podkręcanie konsoli i wyświetlanie statystyk jest czymś, co polecałbym tylko osobom, które znają się trochę na sprzęcie. Zbyt wysokie podkręcenie Switcha może bowiem prowadzić do jego przegrzewania, niestabilnej pracy, i innych licznych problemów.

Pomijając już ostrzeżenia: dzięki CFW switcha można dość łatwo podkręcić konsolę. Nie sprawi to oczywiście, że z leciwego hybrydowego systemu wykrzesamy taką wydajność, jak ze Steam Decka, ale w grach gdzie spadki FPS sięgają tylko kilku % będziemy mogli to poprawić właśnie przez zwiększenie zegarów. Przykładowo: po podkręceniu (zakładając, że nie przegraliśmy silikonowej loterii) The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom chodzi praktycznie w stałych 30 FPS, gdzie bez takiej modyfikacji zdarzają się tam spadki do 26-27 FPS.

Do podkręcenia switcha służą narzędzia sys-clk oraz Tesla Menu.

Mody i cheaty do gier 

Na sam koniec: mody i cheaty. Nieskończone zasoby w grach, skórki, zmiany w Interfejsie, a nawet fanowskie tryby Online. Wszystko to można znaleźć wśród licznych modów i cheatów do gier an NS.

Aktualizowanie narzędzi oraz systemu, gdy to potrzebne

Podczas używania zmodyfikowanego Nintendo Switch, czasem przychodzi moment na zaktualizowanie wszystkich najważniejszych narzędzi. Niekiedy do zapewnienia poprawnego działania wszystkich gier konieczna jest nawet aktualizacja całego systemu konsoli w pamięci EmuMMC. Poniżej pokazuję, jak wyglądają oba te procesy.

Aktualizowanie narzędzi Hekate oraz Atmosphere

Zaktualizowanie Bootloadera oraz zmodyfikowanego systemu Atmosphere, to coś, czego na szczęście nie musimy robić zbyt często. Jedyna sytuacja, w której będziemy musieli to zrobić zaistnieje, gdy zaktualiujemy oficjalny system Nintendo Switch do najnowszej wersji, która nie jest obsługiwana przez jedno ze wspomnianych narzędzi. Wtedy podczas próby uruchomienia Hekate lub Atmosphere za pomocą starszego pliku Payload zazwyczaj przywita nas Error.

Aby naprawić tę sytuację i zaktualizować wszystkie narzędzia:

  1. Na naszym komputerze wchodzimy na stronę pobierania Hekate i upewniamy się, że aktualne wydanie, wspiera naszą wersję oficjalnego oprogramowania. Jeśli tak jest, to pobieramy plik „hekate_ctcaer…”, a następnie rozpakowujemy go.
  2. Teraz przechodzimy na stronę pobierania systemu Atmoshpere i tutaj także upewniamy się, że aktualne wydanie wspiera już najnowszą wersję oprogramowania od Nintendo. Jeżeli tak jest to pobieramy plik zip z Atmosphere, a następnie wypakowujemy jego zawartość.
  3. Przechodzimy do naszej konsoli. Wyłączamy ją, a zaraz potem wyjmujemy z niej kartę microSD.
  4. Wkładamy kartę microSD ze Swticha do komputera, za pomocą odpowiedniego adaptera.
  5. Wchodzimy do ropzakowanego przed chwilą folderu z Hekate i kopiujemy folder o nazwie „bootloader” do głównego folderu karty microSD. Jeżeli zostaniemy zapytani, czy chcemy zastąpić obecne na karcie pliki, to zaznaczamy „Zastąp wszystkie”.
  6. Wchodzimy do rozpakowanego folderu z Atmosphere. Łapiemy za wszystkie widoczne tam foldery i pliki a następnie przenosimy je do głównego folderu na naszej karcie microSD.

I to w sumie na tyle! Po tym wszystkim możemy wsunąć kartę microSD do Switcha i spróbować uruchomić Hekate, a następnie system Atmosphere. Podczas wysyłania Payload z komputera, trzeba tylko pamiętać, aby w Tegra RCM wskazać najnowszy plik „hekate_ctcaer (…).bin”, które powinien znajdować się w rozpakowanym katalogu Hekate, zaraz obok folderu „bootloader”.

Jeżeli po zaktualizowaniu Atmosphere oraz Hekate (albo całkowitej aktualizacji systemu) zauważymy, że coś nie działa tak, jak poprzenio, to dobrym pomysłem będzie zainstalowanie najnowszej wersji Sig Patches oraz Sys-Patch.

Aktualizacja systemu na EmuMMC

Tak, jak wspominałem już kilkukrotnie w tym poradniku: EmuMMC jest praktycznie odizolowane od oryginalnego systemu. Właśnie dlatego wykonanie aktualizacji na systemie Stock nie wpłynie na nasze EmuMMC.

Na szczęście aktualizowanie systemu na EmuMMC nie jest zazwyczaj w ogóle konieczne. Jedyna sytuacja, w której moglibyśmy chcieć podjąć się takiej operacji, nastąpi wtedy, gdy gra, którą próbujemy uruchomić, będzie wymagała nowszej wersji systemu.

W takiej sytuacji, by zainstalować aktualizację dla naszego EmuMMC:

  1. Przechodzimy przez powyższą instrukcję dotyczącą aktualizowania Hekate oraz Atmosphere. UWAGA! Jeżeli jedno lub drugie narzędzie wciąż nie wspiera najnowszej wersji oryginalnego systemu to powinniśmy przerwać ten proces i poczekać na zaktualizowanie obu narzędzi. W przeciwnym wypadku możemy stracić dostęp do naszej przeróbki (przynajmniej do czasu uaktualnienia Atmosphere).
  2. Wchodzimy do originalnego systemu Nintendo Switch (Stock) i przeprowadzamy tam normalną aktualizację oprogramowania.
  3. Teraz wyłączamy naszą konsolę. Wyjmujemy z niej kartę microSD i podpinamy ją do komputera.
  4. Pobieramy narzędzie TegraExplorer.bin a następnie przenosimy je do folderu bootloader > payloads na naszej karcie pamięci.
  5. Wchodzimy na Switchu w tryb RCM i zaraz po tym wysyłamy do niego Payload dla najnowszego Hekate.
  6. Po wejściu do Hekate klikamy na opcję „Payloads” i wybieramy tam „TegraExplorer.bin”.
  7. Używając przycisków głośności nawigujemy do opcji „FirmwareDump.te”, zatwierdzamy ją przyciskiem power i klikamy „Dump sysmmc”.
  8. Jeszcze raz klikamy przycisk power, by potwierdzić chęć utworzenia kopii zapasowej zainstalowanego systemu. Czekamy cierpliwie na zakońćzenie tego procesu.
  9. Po zakończeniu kopiowania klikamy przycisk power, a następnie wyłączamy konsolę za pomocą opcji “Power off” w Menu”.
  10. Ponownie wysyłamy do Switcha Payload z Hekate, a następnie wchodzimy do systemu emuMMC, tak, jak robiliśmy to zazwyczaj.
  11. Najeżdzamy na jedną z zainstalowanych gier na switchu, przytrzymujemy przycisk R i uruchamiamy zaznaczony tytuł. Powinno to otworzyć album ze zmodyfikowanymi aplikacjami.
  12. Wśród dostępnych aplikacji szukamy takiej o nazwie „Daybreak” i ją uruchamiamy.
  13. W programie Daybreak klikamy przycisk „Install”. Powinno to wyświetlić całą zawartość naszej karty microSD. Wchodzimy tam kolejno do folderów o nazwie „tegraexplorer” > „Firmware” > „oznaczenie aktualnej wersji systemu” (np. 18.0).
  14. Zaznaczenie powyższego folderu, powinno rozpocząć skanowanie dostępnej aktualizacji. Po rozpoznaniu jej przez Daybreak, jako poprawne oprogramowanie klikamy przycisk „Continue”. Powinno to rozpocząć aktualizację naszego systemu zainstalowanego na emuMMC.

Podsumowanie

I to już wszystko, co musicie wiedzieć o przerabianiu Nintendo Switch. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, czy dzięki temu poradnikowi udało Wam się bez większych problemów przerobić swoją konsolę! W razie jakichś kłopotów i pytań również skorzystajcie z sekcji komentarzy, a postaram się pomóc w wolnej chwili.

Podobał Ci się artykuł i chcesz wesprzeć tworzenie podobnych treści? Możesz postawić mi kawę/herbatę (zapewne to drugie) w serwisie buycoffee.to

Zaproszenie na kawę

Komentarz

Informacja: W celu wykluczenia z dyskusji botów komentarze są zatwierdzane ręcznie, dlatego może minąć kilka godzin, zanim pojawią się one na stronie.

94 odpowiedzi na „Jak przerobić Nintendo Switch – poradnik Hekate + Atmosphere CFW

  1. Dzięki wielkie za ten poradnik! Jestem całekiem świerzak w tym temacie (nintendo,hekate, atmo) i przez głupote zainstalowałem najnowszy update na oryginalnym systemie i zaczęlo sie kszaczyć… ! teraz w skrócie jest już ok ale to dzięki Tobie! 🙂

    1. Oby tam wszystko już dobrze działało 🙂

      Miłego grania!

  2. Awatar Adam

    czy sa jakieś serwisy zajmujące isę przeróbką konsoli v2? czy da się minąć bana isntalując kopie zapasową systemu?

    1. Z tego co widziałem w Internecie to są takie serwisy. Wystarczy wpisać sobie w Google „Nintendo Switch mod chip” albo „Nintendo Switch Picofly” i od razu znajduje kilka pozycji.

      Jeśli chodzi o bana, to niestety ban będzie raczej powiązany z adresem MAC urządzenia, którego nie da się zmienić inaczej niż poprzez wymianę modułu sieciowego urządzenia (nawet w takim wypadku nie mam pojęcia czy faktycznie cofnęłoby to bana).

    2. Już sobie poradziłem-usuń proszę powyższy komentarz a zastąp go tym😉
      Wystarczyło dograć plik o którym wapominasz wyżej👍
      Wiesz może czy da się zrobić tak by zmodyfikowany system uruchamiał się z automatu?

      1. Automatyczne uruchamianie przerobionego systemu działa tylko na Konsolach z zainstalowanym chipem. Na innych Switchach niestety nie ma takiej możliwości.

        Jedyna opcja, jaką można znaleźć w Hekate to „Auto-Boot RCM” – sprawia ona, że od razu po włączeniu konsoli przechodzi ona do trybu RCM (tego, który standardowo uruchamiamy poprzez włożenie Jiga do prawej szyny i uruchomienie z odpowiednią kombinacją przycisków). Po wejściu do tego trybu wciąż trzeba konsolę podłączyć do komputera/telefonu albo skorzystać z loadera RCM by wysłać payload, więc potencjalnie można w ten sposób zaoszczędzić może parę sekund.

        1. Tak,widziałem właśnie takie ustawienia.
          Zawsze to lepiej,gdy nie trzeba męczyć się spinaczem😃
          1.Rozumiem,że zrobione kopie mogę przenieść z karty na laptopa/pendrive i zwyczajnie je z karty usunąć?Zajmują bardzo dużo miejsca.
          2.Przy resetowaniu urządzenia oraz formatowaniu karty nie ma chyba potrzeby by ponownie przechodzić kroki związane z backup’em?
          Chyba wszystko od nowa zainstalaluje.
          3.W aplikacji awoo przy instalacji Sig Parches niby wszystko przebiega prawidłowo,ale podczas restartu (wymaganego przez awoo) wyskakuje malutki czerwony komunikat na ekranie i trzeba go potwierdzić powerem.
          Jak poznać czy aplikacja zainstalowała poprawnie sterowniki?

          1. 1. Tak można spokojnie przenieść na laptopa/pendrive i usunąć z karty. Ważne jest tylko to, żeby w razie czego mieć ten backup w pogotowiu.
            2. Zgadza się, Backup wystarczy zrobić raz.
            3. Jeśli kopie zapasowe gier będą się uruchamiać na konsoli normalnie, to znaczy, że wszystko zostało normalnie zainstalowane 🙂 Jeśli będą jakieś problemy, to będzie trzeba dodać Sig Patches manualnie albo zainstalować Sys-Patch (tak, jak jest to pokazane w Poradniku).

  3. Awatar Sebek

    Hej, mam prośbę, czy ktoś może mi udostępnić kopię zapasową czystego systemu z karty SD? Mam problem z uruchomieniem konsoli i chciałbym podmienić wszystkie pliki na nowej karcie i zobaczyć czy konsola ruszy.

    1. Hej, chodzi o pliki aktualizacji systemu, o pełny backup swticha, czy o kartę z utworzonym emuMMC bo nie do końca rozumiem?

      Jeśli chodzi o to pierwsze, to bazę z plikami aktualizacji linkowałem gdzieś poniżej w innym komentrzu.

      Jeżeli chodzi, o jedną z dwóch pozostały opcji, to niestety każdy Switch jest wyjątkowy, więc taki backup/emuMMC raczej nie zadziała na innym Switchu.

  4. Awatar Pepe

    Pry probie wlaczenia emummc mam taki komuniakt na czerwono
    unknown pkg1 version hos version not supported or emummc corrupt
    Jakaś rada?

    1. Z tego co czytam, to ten błąd może pojawić się, gdy Atmosphere/Hekate są przestarzałe, albo, gdy karta pamięci jest uszkodzona/pojawiła się na niej jakaś korupcja.
      Na pewno spróbowałbym ponownie pobrać Atmosphere oraz Hekate w najnowszej wersji i wrzucić je na kartę pamięci. Jeśli to nie zadziała, to pewnie sformatowałbym kartę pamięci jeszcze raz, a ostatecznie spróbował jakiejś innej karty.

      1. Awatar Pepe

        Próbowałem z 6 razy i to samo, wszystkie sa najnowsze. Karta formatowana przez konsole jak i przez pc. Kosola tez ma update najnowszy.. Jak usune wszystko zrobie format to moge nagrac wszysko i odpalic atmosphere z fuse ale niektore nsp nie da sie zainstalowac bo sa jakies bledy. Moze faktycznie karta uszkodzona ale to nowka.

  5. Awatar Piwo1992
    Piwo1992

    Przeróbka przebiegła w zasadzie bez żadnych prolemów, instalacja tinfoil również. Niestety tutaj zaczynają sie schody, nie moge uruchomić żadnej zainstalowanej kopii gry. Instalowanie gier przez Awoo installer przebiega bez żanych problemów czy to przez kabel USB, czy bezpośrednio z karty pamięci. Gra ukazuje się zainstalowana w menu głównym konsoli, przy próbie uruchomienia pokazuj bład ” Error Code 2155-8007 An error has occurred, pleas try again later. If the problem persist, pleas try performing a system update from…” . Po wejściu do tinfoli wykazuj brak ticket zainstlowanej gry, a po instalacji przez tinfoli pod koniec instalacji wyskakuje bład ” Failed to import ticket” i wskazuje że problemem mogą być sigpatches. Sigpatches aktualizowałem, sys-patches również niestety nadal nie jestem w stanie uruchomić żadnej gry. wersja firmware 19.0.1

    1. Można spróbować dwóch rzeczy:
      – Instalacja gier poprzez najnowszą wersję aplikacji DBI: link Zasugerowałem to właśnie komuś z podobnymi problemami w komentarzu poniżej i tam niby zadziałało.
      – kompletne usunięcie Sig Patches z karty pamięci i ich instalacja „na czysto” (z jakiegoś powodu u niektórych osób to też niby potrafi naprawić problemy)

  6. Awatar Kubsson
    Kubsson

    Super poradnik, przerobiłem. Mam tylko problem z instalacją gier. W Awoo wyskakuje błąd InstallNCA: 110: Invalid NCA magic. A w Tinfoil: Failed to read NPS metadata. Trochę poszukałem i wydaje mi się, że to dlatego, że uruchamiam program w Applet Mode (z Galerii). Nie mogę uruchomić wybierając inną grę i przytrzymując R bo nie mam żadnej gry. Czy jest jakiś sposób żeby uruchomić Awoo lub Tinfoil w non-applet mode? Gdzieś wyczytałem że przez DBI można zainstalować (bo to działa w Applet Mode). Proszę o podpowiedź.

    Jeszcze raz podziękowania za materiały. Nigdy z Nintendo nie miałem do czynienia a dzięki nim udało się przerobić z wydzieloną partycją i uaktualnić RCM Loader.

  7. Awatar Kubsson
    Kubsson

    Mam problem z instalowaniem kopii gier które wcześniej działały. Kupiłem nową kartę SD, zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją ale przy instalowanie przez Awoo mam komunikat: Failed To install… Partially installed contents can be removed from the System Settings applet. InstallNCA: 110: Invalid NCA magic. A przy instalowaniu przez Tinfoil: Falled to read NSP metadata. Dodam, że tą grę miałem już na starszej wersji systemu i działało.

    1. Hej, na pewno można spróbować dwóch rzeczy:
      – Manualnej instalacji najnowszych Sig Patches oraz Sys-Patch (zlinkowane w poradniku)
      – Zainstalowania gier przy pomocy aplikacji DBI (link). Najnowsza wersja aplikacji jest tylko po rosyjsku, ale przy zwykłej instalacji gier, wystarczy wybrać opcję ze skrótem „MTP” w nazwie, potem podłączyć Switcha do komputera i wrzucić grę do dysku rozpoznanego, jako „MicroSD Install”.

      1. Awatar Kubsson
        Kubsson

        Sig Patches oraz Sys-Patch to już zrobiłem i bez efektu ale dziękuję za DBI dzisiaj spróbuję.

        1. Awatar Kubsson
          Kubsson

          Zadziałało, dziękuję:)

          1. Super 🙂

            U siebie zainstalowałem teraz na czysto najnowszą aktualizację 19.01 i instalacja przez Awoo działa normalnie, więc nie wiem, czemu tutaj akurat coś świrowało. Pewnie jak znajdę czas w tym tygodniu to dorzucę do poradnika opis z alternatywnym sposobem instalacji przez DBI w razie, jakby ktoś jeszcze kiedyś miał podobne problemy

  8. Awatar ToJA

    Hej! To chyba najlepszy poradnik odnośnie przerobienia switcha w sieci a do tego po polsku <3 Wszystko jasne i przejrzyste!

    Chciałem zapytać co w przypadku jak mam już przerobionego switcha ale niestety wszystko zaczęło się sypać. Błędy wyskakują praktycznie cały czas i konsola się resetuje. Chciałbym na świeżo wymienić kartę pamięci na nową i zrobić tak aby wszystko było clean.
    Pytania mam więc dwa:
    1. Czy mogę zachować takie dane jak gry czy save ze starej karty?
    2. Od którego momentu mam zacząć poradnik?

    1. Hej, cieszę się, że wszystko jest jasne 🙂
      Jeżeli chodzi, o pytania to:
      1. Save można wyeksportować przez aplikację JKSV tak, jak jest to opisane w jednym z punktów poradnika. Jeśli chodzi o przeniesienie gier, to jeśli zaczynamy ze świeżą kartą, to chyba najlepiej będzie, jak zainstalujemy je od początku.
      2. Praktycznie wszystkie dane dla przeróbki są na karcie pamięci, więc będzie trzeba zacząć od początku. Ewentualnie, jeśli mamy już stworzoną kopię zapasową i jesteśmy pewni, że nic jej się nie stało, to możemy pominąć krok z backupem.

  9. Awatar Sebek

    Hej, mam problem po aktualizacji (firmware 19.0.0) (atmosphere 1.8.0)
    Po załączeniu switcha wywala czarny ekran z komunikatem failed to apply /nosigchk. Jeśli nacisnę przycisk power switch się uruchamia, jednak po wybraniu aplikacji czy to tinfoil czy jakiejś gry, wyrzuca mi błąd „could not start the software please try again ” po czym wywala error 2123-0011. Czy mogę temu zaradzić?

    1. Hej, z tego co czytam, to ten problem jest najczęściej spowodowany przez przestarzałe/niedziałające Sig Patches. Można więc spróbować kilku rzeczy:
      – Manualne pobranie najnowszych Sig Patches (Link) i wrzucenie ich na kartę pamięci.
      – Pobranie Sys-Patch według odpowiedniej sekcji w poradniku

      Jeżeli pomimo tych dwóch rzeczy wciąż coś nie będzie działać, to można sprawdzić jeszcze fix pokazany w tym filmie: link

  10. Awatar Tizi

    Witam, mam przerobionego Switcha (przez kogoś), ale już nowsze gierki mi nie chca się instalować. Chciałem zrobić aktualizacje (według poradnika), pamietam, ze gość, który mi to robił, wspominał, zeby nie łączyć się z siecią. Moje pytanie jest, jak wtedy można zaktualizować wersję systemu Nintendo switcha, do najnowszej ? Czy można gdzieś pobrać i tak jak gry zainstalować ? Tak samo widziałem na switchu, że baza tez ma wersje oprogramowania, może te by trzeba było ją zaktualizować, ale tutaj chyba sprawa prostsza, bo wystarczy dac komuś, kto nie ma przerobione.

    1. Witam. Teoretycznie po przerobieniu Switcha powinny na nim być 3 instancje:
      – Oryginalny system
      – SysMMC, czyli przerobiony system korzystający z oryginalnych plików
      – EmuMMC, czyli dokładna kopia przerobionego systemu na karcie pamięci, która jest kompletnie oddzielona od oryginalnego systemu.
      Teoretycznie, jeśli mamy poprawnie ustawione emuMMC i zostawiamy nieoficjalne rzeczy tylko na nim, a nie na SysMMC, to korzystanie z oryginalnego systemu wraz ze wszelkimi funkcjami Online powinno być bezpieczne. Piszę „powinno”, bo niektóre osoby piszą w Internetach, że dostały bana na oficjalny sklep eshop mimo takie podziału, jednak sam, nigdy nie miałem takiego problemu.

      Niestety nie wiem, jak u Pana wyglądał ten podział i na jakim systemie były instalowane wcześniej pobrane aplikacje, więc nie mogę powiedzieć, czy wejście do oryginalnego systemu zaktualizowanie konsoli nie poskutkuje banem na zawartość Online.

      Co do bazy z oprogramowanie, to widzę, że Tutaj coś jest i z tego co piszą, to powinno zadziałać ok, przy aktualizacji (ale sam tego nie weryfikowałem).

      Przed aktualizacją oprogramowania można jeszcze sprawdzić, czy aktualizacja Sig-Patches, albo instalacja Sys-Patch pomoże z problematycznymi grami.

  11. Awatar Olus

    Czesc mam problem podczas proby instalowania systemu na bezposrednio nan System nand w nxnandmanager po podlaczenou konsoli i wlaczeniu eMMC RAW GPP wyskakujw mi dysk z 29GB pojemnosci i nizej z 2TB przypisany do konsoli co zrobic abym mogl yo zainstalowac poprawnie

    1. Hej. Szczerze mówiąc, nie jestem do końca pewien, co chcesz osiągnąć. Mógłbyś to trochę lepiej wytłumaczyć?

  12. Awatar Przemysław
    Przemysław

    Jak pozbyć się wszelkich śladów „hakowania”, zaktualizować system do najnowszego i cieszyć się sklepem online nintendo z grami ?

    1. Wszystkie dane związane z przeróbką powinny być na karcie pamięci, więc jeśli chcemy kompletnie usunąć przeróbkę i wrócić do używania tylko zwykłego systemu, to wystarczy, że sformatujemy naszą kartę pamięci (np. na komputerze). Potem możemy uruchomić switcha normalnie i zaktualizować na nim system.

  13. Awatar Deam

    Witam

    Kilka pytań od nowicjusza. Mam wersję 17.0.1 AMS 1.6.2 E. Pojawił mi się problem przy próbie odpalenia ea fc 25 po jej ściągnięciu nie pojawia się ikonka i nie można jej uruchomic. Czy to wina starej wersji systemu czy coś innego.? Pytanie numer 2. Posiadam rmc loader. Czy jak będę aktualizował atmosfere i hekate to co z loader em też muszę go zapewne zaktualizować ale jak?

    1. Możliwe właśnie, że to będzie spowodowane starą wersją systemu lub Atmosphere. Ewentualnie jest jeszcze opcja, że po prostu trafił się jakiś feralny plik z grą :/

      Jeżeli chodzi o RMC loader, to z tego co czytam, są różne wersje i jedne wymagają aktualizacji, a inne nie. Tutaj można sprawdzić, czy jak wepnie się RCM loader do komputera, to, czy rozpozna go jako dysk, na którym można zapisać/zamienić pliki.

      1. Awatar Deam

        Mogę zapisać pliki

        1. W takim razie pewnie wystarczy pobrać najnowsze payload dla Hekate/Atmosphere i przerzucić go do pamięci RCM loadera.

          Tutaj można najpierw sprawdzić, jakie pliki są aktualnie zapisane na RCM loaderze, a potem znaleźć pliki o takich samych nazwach w folderze Hekate/Atmosphere i przekopiować je do pamięci urządzenia.

  14. Awatar MickyMike
    MickyMike

    Witam,

    Całkiem nieźle opisane, ale jak dla mnie nowego w temacie brakuje kilku podstawowych zagadnień, jak..

    1. Czy muszę przywrócić Switcha do ustawień fabrycznych zanim przystopię do przeróbki? Ja tego nie zrobiłem i zostawiłem wszystko jak było, czyli aktywowane konto Nintendo i oczywiście zainstalowane gry w pamięci SYSNAND.. Zrobiłem przeróbkę i teraz po uruchomieniu Atmosphere z EMUMMC mam wszystkie ikony gier, które wcześniej posiadałem.. Myślałem, że uruchamiając payload z EMUMMC utworzonego na SD będzie to czysta przeróbka, więc dlaczego stare ikony nadal są widoczne i jak to wyczyścić? Klikanie na każdą po kolei i klikanie Delete to katorga bo sporo tego

    2. To jest odniesienie do pierwszego pytania, jeśli pousuwam te ikony z ekranu głównego podczas uruchomionego Atmosphere z EMUMMC to znikną one także z OFW, kiedy odpalę konsolę z pominięciem Chipa bo zapomniałem dodać, że mam Picofly?

    3. Jeśli zrobię kopie Save’ów gier używając JKSV, to czy one będą mogły być tylko używane na EMUMMC i przeróbce, czy po np. ich przywróceniu będą także dostępne w OFW? Podam to na przykładzie, mam save do FF XII, kótrego grałem przez długi czas na OFW bez przeróbki.. Teraz zhakowałem switcha i chcę kontynuować na hacku, więc teoretycznie nie muszę nic robić bo Save’y są już automatycznie przeniesione podczas tworzenia EMUMMC? Czy muszę i tak zrobić ich kopię JKSV zanim będę mógł ich użyć? Jak będę grać nadal na zhakowanym switchu w tego FF XII to czy mogę ten save już kontynuowany później spowrotem używać na OFW jeśli usunę cały hack? Czy działa to jednak w jedną stronę?

    4. Czy mogę zrobić downgrade oprogramowanie OFW mając już zainstalowanego chipa? Mam switcha z najnowszysm systeme 19.0.1, ale chciałbym cofnąć do 18.0.1 ze wzgl na kompatybilność, niektórych aplikacji homebrew. Tylko przecież nie jest robienie niczego związanego z przeróbką odpalając z Hekate przez SYSNAND.. Więc jak tego dokonać jeśli się w ogóle da?

    Dzięki i pozdrawiam

    1. 1. Switcha nie trzeba przywracać do ustawień fabrycznych.
      1,5. Podczas tworzenia EmuMMC tworzona jest dokładna kopia oryginalnego systemu w jego aktualnie formie, czyli wraz ze wszystkim aplikacjami. Jeśli nie chcemy, aby te aplikacje się pojawiały w zmodyfikowanym systemie, to możemy albo usunąć je manualnie, albo sformatować emuMMC w ustawieniach systemu (wchodzimy do emuMMC > wchodzimy w ustawienia > wybieramy opcję „Resotre Factory Settings”. Przy aktywacji tej drugiej opcji, Switch poprosi nas o sformatowanie karty, ale z tego co widzę, to nie usuwa to wszystkich potrzebnych plików dla Atmosphere, oraz aplikacji Homebrew.
      2. Po utworzeniu EmuMMC, jest ono kompletnie oddzielone od oryginalnego systemu. Usunięcie/zainstalowanie aplikacji na jednym, nie wpłynie na drugi.
      3. Do tego można wykorzystać właśnie system SysMMC. SysMMC korzysta z tych samych systemowych plików, co oryginalny system. Można go więc traktować trochę, jak taki most pomiędzy naszym oddzielonym emuMMC a oryginalnym systemie. Jeżeli stworzymy najpierw kopię zapisu na emuMMC, a potem odpalimy system SysMMC i przywrócimy utworzony zapis, to ten zapis powinien się też pojawić w oryginalnym systemie. Tutaj pewnie powstanie pytanie: „to dlaczego nie korzystać po prostu z SysMMC?” i tutaj wszystko sprowadza się do możliwości otrzymania bana. Jako, że SysMMC i oryginalny system są bezpośrednio połączone, to wszystkie gry i aplikacje instalowane do menu głównego, także będą przenoszone na SysMMC. Jeżeli Nintendo wykryje, że na naszym systemi są zmodyfikowane aplikacje/gry, no to wysoce prawdopodobne, że otrzymamy bana.
      4. Z tego co wiem, to przy niektórych wersjach systemu jest to możliwe, ale będąc szczerym to niezbyt się tym interesowałem. Będzie trzeba poszukać dodatkowych informacji w Internecie (zapewne na zagranicznych forach).

      Pozdrawiam 🙂

  15. Awatar Świeżak
    Świeżak

    Witam, Wyjąłem kartę z OLEDa bo się zawieszał i ją sformatowałem w formacie exFat na PC. Mam backup plików na HD ale po załadowaniu na SD włącza się ekran powitalny Atmosphere i tyle. Czy można z poziomu Pc sformatować i załadować pliki na SD, tak by konsola ruszyła? Nie mam RCM clipa.

    1. Witam.
      Z tego co widzę, to tutaj będzie kilka opcji:
      1. Sformatowanie karty do formatu FAT32, przy pomocy komputera.
      2. Sformatowanie karty przy pomocy samego Switcha — o ile się nie mylę, to w głównym folderze karty pamięci w zmodyfikowanym Switchu OLED powinien być plik „payload.bin” domyślnie zapewne jest to plik „fuse.bin” (ze zmienioną nazwą) od systemu Atmosphere, który sprawiał, że od razu przy uruchomieniu Switcha przechodził on do zmodyfikowanego systemu. Jeżeli pobierzemy folder Bootloaderu Hekate (zlinkowany w poradniku) to w jego wnętrzu znajdziemy plik o nazwie „hekate_ctcaer_x_x_x.bin”. Najpierw zmieniamy nazwę tego pliku na „payload.bin”, a potem kopiujemy go do głównego folderu na karcie pamięci. Wkładamy kartę do Switcha, uruchamiamy go i jeśli wszystko pójdzie dobrze, to uruchomi się Bootloader Hekate, z którego będziemy mogli przejść do oryginalnego systemu i odpowiednio sformatować kartę.
      3. Wrzucenie najnowszych plików Atmosphere oraz Hekate na kartę — Przed przystąpieniem do kolejnego kroku warto spróbować zaktualizować wszystkie najważniejsze pliki na Nintendo Switch (instrukcję też mam trochę wyżej w poradniku). Po wykonaniu tych czynności, można poszukać w folderze Atmosphere pliki „fuse.bin” zmienić jego nazwę, na „payload.bin”, wrzucić go do głównego folderu karty pamięci i sprawdzić, czy Switch uruchomi się poprawnie.
      4. Jeżeli powyższe opcje nie pomogą, to istnieje opcja, że emuMMC na karcie pamięci było w postaci partycji. W takim wypadku skopiowanie wszystkich plików i folderów z karty nie utworzyło backupu tego rozwiązania. Aby to potwierdzić, można wejść do Bootloadera Hekate (według instrukcji z pkt 2), przejść do zakładki „emuMMC” i sprawdzić, czy widnieje tam informacja „Enabled”. Jeżeli jej nie ma, to niestety prawdopodobnie będzie trzeba jeszcze raz utworzyć emuMMC (instrukcja nieco wyżej w poradniku).

      W razie jakichkolwiek kolejnych pytań/problemów można śmiało pisać.

  16. Awatar Daniel
    Daniel

    Cześć. Dochodzę do punktu 13 Aktualizacja systemu na EmuMMC i po uruchomieniu Daybreaka wyskakuje mi Error Code: 2347-0003 (0x75b) i mogę tylko zrestartować albo wyłączyć konsolę. Co może być powodem takiej sytuacji i jak to naprawić?

    1. Z tego co wyczytałem, to ten błąd może się pojawić, gdy wejdzie się do daybreak w trybie applet mode (czyli poprzez bezpośrednie przejście do albumu z głównego menu). Rozwiązaniem powinno być zaznaczenie dowolnej posiadanej gry, przytrzymanie przycisku R na prawym Joyconie i wejście do gry. To powinno automatycznie przekierować nas do albumu w trybie z pełnym dostępem do zasobów.

      1. Awatar Daniel
        Daniel

        Dzięki, pomogło. Teraz mam inny problem, bo część gier po aktualizacji nie uruchamia się i wyskakuje komunikat „Could not start the software. Please try again from the HOME Menu.”.

        1. Można spróbować zainstalować ponownie Sig Patches, albo wrzucić na kartę pamięci Sys-patch (według instrukcji w artykule) i sprawdzić, czy to naprawi problem. Z tego co czytałem, to na nowszych systemach, Sys-patch często działa lepiej niż klasyczne Sig Patches.

          1. Awatar Daniel
            Daniel

            Dzięki wielkie, pomogło 🙂

      2. Awatar zciwo

        Hej. Po świeżej instalacji nie mam żadnej gry, którą mógłbym uruchomić z przyciskiem „R”. Mam same miniatury starych gier. jak sobie z tym poradzić?

        1. Najłatwiej pewnie by było pewnie włożyć do Switcha jakiś katridge.

          Alternatywnie (z tego co kojarzę) narzędzie DBI powinno umożliwić instalację kopii zapasowych gier bez uruchamiania galerii z przytrzymanym „R”. Tutaj link do narzędzia: https://github.com/rashevskyv/dbi/releases

          W razie czego, to gdzieś w komentarzu poniżej opisywałem działanie tego narzędzia

  17. Awatar Hubert
    Hubert

    Podczas próby władowania Hekate normalnie dię odpala, ale potem mi wywala black sreena. Co powinienem zrobić?

    1. Wyświetla się jakaś informacja po załadowaniu Hekate, czy od razu znika?

      Ogólnie w tym przypadku są chyba tylko 4 rzeczy, których można spróbować:
      – Upewnić się, że karta pamięci została sformatowana przez Nintendo Switch
      – Upewnić się, że wszystkie pliki zostały prawidłowo przesłane na kartę pamięci
      – Upewnić się, że podczas wysyłania Payload korzystamy z najnowszego pliku bin, dostarczanego wraz z Hekate.
      – Jeżeli wszystko powyższe nie działa, to warto jeszcze spróbować z inną kartą microSD

      1. Awatar Hubert
        Hubert

        Wciąż nie działa. czytałem na Redicie, że moż jest coś nie tak z baterią

  18. Awatar Robert
    Robert

    Cześć.
    Chciałem wrzucić sobie grę, która wymaga wersji FW min. 18.
    Ja u siebie mam 17.0.1.
    Czy wystarczy wrzucić wg instrukcji najnowszy Hekate i Atmosphere (bez aktualizacji oryginalnego systemu w switch) czy muszę zrobić update calłego EmuMMC?
    Obawiam się aktualizacji oryginalnego firmware Switch’a, ponieważ jest już wersja FW 19 (i pewnie taka się zainstaluje), a nie ma do niej jeszcze odpowiedniej wersji Atmosphere.

    1. Cześć,
      niestety stawiam, że będzie trzeba zaktualizować całe EmuMMC.

      Z tego co widzę to na Githubie Atmosphere, jest już dostępna wczesna wersja 1.8.0, która ma podstawowe wsparcie dla systemu 19.0, więc powinna ona zadziałać normalnie.

      Alternatywnie można też pewnie poszukać aktualizacji 18.0 w Internecie i to ją zainstalować. To też powinno normalnie zadziałać.

  19. Awatar 21netgear
    21netgear

    po aktualizacji nie działa mi tinfoil :/

    1. Tak, niestety z tego co czytałem, Tinfoil może mieć problemy na najnowszej wersji. Najpewniej zostanie to rozwiązane w jakiejś aktualizacji, ale na razie można spróbować zainstalować wersję Applet ze strony Tinfoil i zobaczyć czy ona zadziała.

  20. Witam, mam pytanie, chcac pobrac nowesza gre np: zelda echoes of wisdom, niechce sie odpalic lub pobrac, mam wersje 17.0.0 ams 1.6.2
    wystarczy zaktualizowac atmosphere?

    1. Na pewno warto zaktualizować atmosphere i spróbować pobrać najnowsze Sig Patches. Z tego co czytam w sieci to niektórzy mieli też więcej szczęścia z uruchamianiem gry po instalacji SYSPatches (do tego rozwiązania postaram się dodać instrukcję w ten weekend).

      1. Ok, jak by bylo mozna jakas instrukcje bo jestem zielony w tym. Pozdrawiam

        1. Ok, dodałem instrukcję instalacji Sys-patch do poradnika (jest w tej samej sekcji, co instalacja Sig Patches). Warto sprawdzić, czy po zainstalowaniu wszystko będzie już działać w porządku.

          1. wystarczylo zaktualizowac atmospehere i wszystko smiga

      2. Awatar Emil

        Witam
        Ktoś uruchamiał kopie diablo 2 resurrected na przerobionym switchu? Gra do uruchomienia potrzebuje internetu, niby przy grze był mod do gry offline ale wgranie jego wogóle u mnie nic nie daję, próbowałem juz z kilku źródeł. Boję sie odpalać gry z włączonym internetem żeby bana nie dostać. Ktoś może miał podobny problem?

  21. Awatar Karo

    Czy po zainstalowaniu modchipu to po jakimś czasie mozna to odinstalować/odlutowac i powrócić poprzedniego stanu?

    1. Odlutować wszystko można, jak się postara. Tylko z tego co się orientuję, to przy instalacji modchipu trzeba przeciąć jedną metalową część, więc tak kompletnie oryginalnie nie będzie.

  22. Cześć czy mógłbyś w podadniku umieścić informacje jak zaktualizować wykonana modyfikacje do wyższej wersji? Przerabiałem zgodnie z twoim poradnikiem wersję v1 około 5 miesięcy temu, czy należy wszystko wykonać od nowa?

    1. Cześć. Jutro będę mógł dodać. Ogólnie proces jest bardzo prosty, bo: pobieramy najnowszą wersję Hekate, i tak, jak przy przerabianiu, przerzucamy folder bootloader w odpowiednie miejsce na karcie pamięci. Potem pobieramy najnowszą wersję Atmosphere i też przerzucamy wszystkie pliki na kartę tak, jak za pierwszym razem. I… to by było w sumie na tyle z aktualizowania najważniejszych narzędzi.
      Po wykonaniu aktualizacji trzeba tylko uważać, żeby przy wysyłaniu Payload wybrać jego najnowszą wersję, która jest dostarczana razem z Hekate.

      Jeśli potem chcemy jeszcze zaktualizować system w pamięci EmuMMC do najnowszej wersji, to poniżej w komentarzu zostawiłem prostą instrukcję (i rzeczywiście miałem ją dodać do samego poradnika, ale jakoś wypadło mi to z głowy). Aktualnie trzeba tylko uważać z taką aktualizacją, bo niedawno Nintendo wprowadziło aktualizację 19.0, która wciąż nie jest wspierana przez zmodyfikowany system Atmosphere.

  23. Awatar Lech38
    Lech38

    Super poradnik!Dzięki!

    1. Nie ma za co. Miłego grania!

  24. Awatar Daniel
    Daniel

    Czy mogę połączyć przeróbkę z siecią WiFi czy musi być w trybie samolotowym ?

    1. Osobiście korzystam regularnie z Wi-Fi na przerobionym systemie EmuMMC i jak do tej pory nie miałem żadnych problemów. Na oryginalnym systemie też wciąż mogę normalnie wejść do sklepu, czy pobierać gry. W moim odczuciu jest to więc bezpieczne i szansa na jakiegokolwiek bana powinna być tutaj minimalna.

      Jedyne czego nie polecam to robić (dokładnie, tak, jak jest to opisane w poradniku), to wchodzenia do zmodyfikowanego systemu SysMMC wraz z aktywnym Wi-Fi. SysMMC u podstawy jest połączony z oryginalnym systemem, więc jak się go „zaśmieci” rzeczami, których Nintendo nie lubi, to stawiam, że odpowiednią blokadę można dostać.

      1. Awatar Daniel
        Daniel

        Super .A potrafisz doradzić jak usunąć grę która jest już na Nintendo ale jest jak by źle wgrana i nie można wejść w opcje poprzez + żeby ją usunąć

        1. Zazwyczaj ponowne zainstalowanie gry powinno pomóc. Alternatywnie, jeśli gra pokazuje się w aplikacji Tinfoil, to można ją też usunąć z tego miejsca (o ile dobrze pamiętam, to trzeba najechać na daną grę i nacisnąć X).

  25. Awatar Magda

    Gra została wgrana na kartę i zainstalowana przez awo.

  26. Awatar magda

    witam zrobiłam wszystko jak w instrukcji a jednak nadal nie mogę odpalić żadnej zainstalowanej gry poradzisz mi coś you must have the software in order to play

    1. Witam.
      Z tego co wiem, to ta wiadomość może pojawić się, gdy zostanie zainstalowana sama aktualizacja albo dodatek do gry, bez poprzedniego zainstalowania podstawowej wersji gry. Jeżeli gra była instalowana przez Tinfoil to warto ją wykonać jeszcze raz i upewnić się, że konsola nie przejdzie w tryb uśpienia (czasem przerwie to instalację). Jeśli gra była instalowana z komputera przy użyciu NS USB Loader, to warto upewnić się, czy instalowany plik nie jest tylko plikiem aktualizacji, a nie rzeczywistą grą.

  27. Cześć znasz jakieś serwisy które robią modchipa ?

    1. Hej, sam nigdy nie korzystałem z takich usług, więc raczej nie mogę żadnego konkretnego serwisu polecić (w przyszłości planuję samodzielnie zainstalować mod chipa na swoim switchu lite i pewnie jak coś nawalę to potem sam będę szukał jakiegoś dobrego serwisu :D)

      Wpisując „Picofly Switch” w Google wyświetla mi się kilka serwisów oferujących takie usługi, więc można na tamtych stronach podpytać, jak to tam wygląda.

      Ewentualnie, mógłbyś jeszcze zapytać w jakimś lokalnym serwisie smartfonowym/komputerowym, czy znają się na mikro lutowaniu i, czy by Ci ogarnęli coś takiego i wtedy zamówić modchipa oddzielnie i przynieść go potem do serwisu wraz ze Switchem.

  28. Awatar Tommy

    Hej.

    Czyli jak dobrze zrozumiałem, nawet po przerobieniu w zapasowe kopie gry .nsp mogę grać po instalacji tylko na emummc a nie na oryginalnym systemie?

    1. Zgadza się, oryginalny system zostaje „czysty”, a wszystkie rzeczy, których Nintendo nie wspiera oficjalnie robimy na emuMMC.

      EmuMMC można traktować jako taką drugą wirtualną konsolę, która jest oddzielona od oryginalnego systemu.

  29. Awatar Leszek
    Leszek

    Witam. Czy ta metoda zadziała na Switchu Lite z wlutowanym chipem ?

    1. Witam, osobiście nigdy nie miałem przerobionego Switcha Lite (może kiedyś :D), ale z tego co wiem to wszystko, poza uruchamianiem Hekate wygląda praktycznie tak samo.

      Co do uruchamiania samego Hekate, to powinno to wyglądać w ten sposób: pobieramy Hekate, rozpakowujemy archiwum, wrzucamy wszystkie pliki na kartę microSD, zmieniamy nazwę pliku „hekate_ctcaer_x.x.x.bin” na „payload.bin” i na koniec kopiujemy ten plik do lokalizacji „bootloader” > „payloads” na karcie. Potem po uruchomieniu Switcha, od razu powinien pojawić się ekran Hekate.

      Domyślnie chip po uruchomieniu powinien aktywować dowolny plik o nazwie „payload.bin”, więc po ogarnięciu wszystkiego w Hekate, można sobie wziąć plik „fusee.bin”, który jest dostępny na stronie pobierania atmosfere i to jego nazwę zmienić na „payload.bin”, wtedy od razu po uruchomieniu będzie przenosić nas do zmodyfikowanego systemu.

  30. Awatar majlo

    witam robie tak jak w temacie mam rcm okey itd , klikam inject i nie uruchamia mi się nic

    1. Hej, upewnij się, że na karcie są wszystkie potrzebne pliki, a w aplikacji tegra RCM zaznaczasz odpowiedni plik (teraz dla najnowszej wersji hekate powinno być „hekate_ctcaer_6.1.1.bin”). To, że nic się nie pojawia na ekranie, może też znaczyć, że Switcha nie da się przerobić bez montażu chipu (tutaj warto sprawdzić, czy rok produkcji to na pewno 2016/2017 i wklepać numer seryjny konsoli do strony podanej w pierwszej części artykułu).

  31. Awatar Tomek

    Dzięki za szybką odpowiedź, poczekam w takim razie na Atmosphere i Twój poradnik, zobaczę czy sobie poradzę. A może jest możliwość żebym Ci podesłał konsole i byś mi w tym pomógł? Wysłałem Ci maila na adres podany na stronie – jakbyś mógł na niego odpisać to byśmy nie pisali na forum 😉

  32. Awatar Tomek

    Hej, z racji iż jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o przerabianie NS. Kupiłem już przerobionego, ale jest tam system 14.0 i nowe gry już mi nie działają(przy próbie instalacji pojawia się informacja iż wersja systemu jest za stara). Czy w związku z tym mogę go zaktualizować do najnowszego 18.0 i przerobić wg tych samych procedur? Co prawda czytając ten poradnik napisałeś ze do 18.0 wersji trzeba jeszcze poczekać 2-3 tygodnie. Jednak mam pytanie czy proces przeróbki będzie wyglądał tak jak opisie, czy ewentualnie trzeba będzie jakieś kroki pominąć? Z góry dzięki za odpowiedź.

    1. Hej, z tego co widzę to wersja Bootloadera Hekate dla 18.0 już jest dostępna, ale jeszcze trzeba poczekać kilka dni na stabilną wersję systemu Atmosphere (teraz jest dostępna wersja „beta”).

      Co do aktualizacji to ona będzie wyglądała trochę inaczej niż sama instalacja systemu. Jak wyjdzie już najnowsze Atmosphere to dodam w poradniku dedykowaną sekcję dotyczącą aktualizacji, ale tak na szybko to wygląda mniej więcej tak:
      1. Wchodzimy do oryginalnego systemu (Stock) i upewniamy się, że został on zaktualizowany do najnowszej wersji.
      2. Wyłączamy Switcha, a zaraz po tym wyjmujemy z niego kartę microSD i wkładamy ją do komputera.
      3. Pobieramy najnowsze Atmosphere i przerzucamy na kartę pamięci.
      4. Pobierany najnowsze Hekate i przerzucamy na kartę pamięci.
      5. Pobieramy plik TegraExplorer.bin i przenosimy go do folderu: Bootloader > Payloads na karcie.
      6. Uruchamiamy Hekate wchodzimy w Payloads i zaznaczamy TegraExplorer.bin, aby go włączyć.
      7. W tegra Explorer zaznaczamy kolejno FirmwareDump.te > Dump sysmmc. Czekamy na zakończenie procesu.
      8. Po zakończeniu kopiowania wracamy do Hekate i uruchamiamy system Atmosphere z EmuMMC.
      9. Przytrzymujemy R i uruchamiamy dowolną grę. Powinno to otworzyć menu aplikacji.
      10. Szukamy i uruchamiamy aplikację DayBreak.
      11. Wybieramy Install i nawigujemy do folderu tegraexplorere/Firmware/wersja_systemu.
      12. Po wybraniu pliku z systemem zaznaczamy kolejno Continue > Preserve settings > Install.
      13. Po zakończeniu instalacji restartujemy system.
      Tak, jak mówię: to tylko tak na szybko i dokładniejszą instrukcję wprowadzę do samego tekstu po wydaniu aktualizacji.

      Powyższe instrukcje dotyczą emuMMC (które, jeśli ktoś przerobił switcha poprawnie, to powinno być aktywowane, jeśli nie jest, to polecam aktywować je sobie według instrukcji — wtedy będzie sporo mniejsza szansa na bana podczas korzystania ). Oryginalny system (stock) można sobie zaktualizować normalnie z poziomu ustawień. Taka operacja powinna też automatycznie zaktualizować Sys CFW (z którego raczej nie polecam korzystać, bo można wyłapać wtedy bana).

      Tak dla pewności przed aktualizacją sprawdź sobie jeszcze czy na karcie pamięci jest folder „Backup” i go sobie przerzuć gdzieś na komputer. Jeśli takowego folderu nie ma to przed jakąkolwiek zabawą polecam sobie zrobić kopię zapasową według instrukcji w nagłówku „Konfiguracja Hekate i niezbędne kopie zapasowe”. Wtedy jak coś ewentualnie pójdzie nie tak, to będzie można ożywić pstryczka.

  33. Awatar limak

    Pytanko
    już mam przerobioną konsole ale mam pytanko czy da się jakoś zrobić , by po każdym uruchomieniu ponownym konsoli nie trzeba było podłączać usb z konsola do pc i łączyc sie z programem ? da się to jakoś obejść pytam jako kompletny laik z Cfw

    1. Niestety aktualnie nie da rady. Trzeba za każdy razem podłączyć do komputera lub do telefonu. Ewentualnie na Aliexpress/Allegro można znaleźć małe urządzenia „RCM Loader” które po podpięciu do switcha automatycznie wysyłają odpowiedni payload. Wtedy właśnie takie coś można by używać zamiast podpinania do komputera i samodzielnego wysyłania payload.

  34. Awatar Elvirmar
    Elvirmar

    Hej, czy można łatwo aktualizować gry przeniesione z PC do NS z poziomu konsoli? Zastanawiam się czy jest ryzyko na bana czy cokolwiek innego?

    1. Hej, sorki za późną odpowiedź (nie zauważyłem nowego komentarza). Aktualizacje gier z pliku .nsp można instalować poprzez przerzucenie pliku z komputera na switcha przy pomocy aplikacji Awoo insaller i NS-USB Loader. Jeśli chodzi o sposoby bezpośrednio na konsoli, to z tego co wiem aktualizacje, można pobrać z tzw. „darmowych sklepów”. Osobiście nie korzystałem i nie będę tutaj opisywał (z wiadomych powodów), więc trzeba trochę pogrzebać w Internecie samemu.

  35. Awatar Elvirmar
    Elvirmar

    Mam też pytanie. Z jakies strony / gdzie w dzisiejszych czasach ściąga się gry, np taką nową zelde?
    Bo chyba nie polecałeś żadnej z konkretnych stron na wpisie.

  36. Awatar Elvirmar
    Elvirmar

    Cześć, planuję modować swój sprzęt za kilka dni, zastanawiam się czy Twoja strona i wpis nie zostanie zbanowana lub nie zniknie?
    Pytam bo bardzo ciężko znaleźć konkretne informacje po Polsku.
    Świetnie to wszystko opisałeś.
    Odezwę się czy mi się uda za kilka dni 🙂

    1. Jeśli chodzi o samo przerabianie konsoli, to trochę interesowałem się tematem i według wyroków Europejskich sądów, które znalazłem w Internecie, przerabianie samo w sobie jest legalne, więc mam nadzieję, że tutaj nikt nie będzie miał pretensji 🙂 (prawnikiem nie jestem, więc mogę się mylić, zwłaszcza że Nintendo ostatnio podważyło podobną instrukcję na stronie emulatora Yuzu).

      W kwestii ściągania Zeldy z zakątków Internetu: to już na pewno nie jest legalne, więc takich linków na tej stronie nie ma i nie będzie (jednak chciałbym, żeby strona trochę pożyła). Pozdrawiam

    2. Awatar Gośću
      Gośću

      Witam.
      W poradniku nie za bardzo rozumię gdzie umieścić bootloader wyjęty z bootlogos.zip ponieważ na karcie już znajduje się inny bootloader z pliku hekate?

      1. Przy kopiowaniu tego folderu powinno wyświetlić się zapytanie, czy chcemy scalić wszystkie pliki w obu folderach. Zatwierdzamy opcją „tak” i wtedy zawartość obu folderów się automatycznie połączy.

        Jeżeli żadne zapytanie się nie wyświetla, to, tak czy siak, oba foldery powinny zostać scalone (można to sprawdzić po prostu wchodząc do folderu bootloader, jeżeli będą tam między innymi foldery „payloads” i „res” to znaczy, że wszystko jest ok).

  37. Awatar Pirat2137
    Pirat2137

    Hej, link do Lockpick RCM jest już nieaktywny, jest szansa, że go zaktualizujesz, lub prześlesz mi na maila co należy pobrać? 🙂

    1. Hej, rzeczywiście strona zdjęta, z tego co widzę to da się to obejść wchodząc na kopię strony zapisaną w Internet Archive. Link zmieniony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *